dagens småbarn.

jag känner att jag har väldigt många åsikter idag och bara för det tänker jag dra upp en till grej.
Idag när jag satt på bussen så satt det massa småbarn bakom mig kanske några 6or? vad vet jag.
Och det första jag tänkte var "nej nu kommer jag få dras med dem hela bussresan hem till åtvidaberg" och ja det fick jag. Barnen satt och skrek i bussen och höll på att kasta saker runt omkring sig medans dem skrek ord som "fitta", "hora", "kuk" och massa andra saker.
Jag fattar inte vart barnen har lärt sig att prata så fult språk. Vad är det som håller på att hända med samhället i Sverige? Vart är det barnen hör och lär sig såna här fula ord ifrån? Jag tror inte det är föräldrarna som lär dem, men vart har dem då hört det? I skolan? 

Men det jag mest av allt störde mig på var läraren som bara lät dem fortsätta hålla på, tillochmed jag tänkte gå och säga åt dem. Men varför skulle dem lyssna på mig? Dem lyssna ju knappt på deras egna lärare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0