tusen strålande solar

Jag kom på nu att jag har läst klart två böcker och nu har jag ingen att läsa :o panik!
men alla fall.
kanske inte borde skriva ut det här i bloggen men jag bryr mig inte.

Jag har läst tusen strålande solar, som en svenska uppgift men inte min svenska uppgift utan en annans. fick skriva ner massa frågor och tillslut skriva ett brev.

boken handlar om en flicka som heter Mariam, hon är bara 15 år gammal, fattig och utan utbildning när hon tvingas flytta till Kabul för att gifta sig med en trettio år äldre man. Efter 20 år tillsammans med hennes man som misshandlar får hon sällskap i sitt olyckliga liv av unga Laila- hustru nummer 2 som tvingas glömma sin kärlek till grannpojken efter hennes föräldrar dött i ett bombdåd. Medan de båda kvinnorna blir misshandlade i hemmet såväl på Kabuls gator, kommer de varandra närmare.

den här boken fick mig att gråta och skratta ibland. den är verkligen jätte hemsk men värd att läsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0