Elsas mode

För länge sen läste jag klart Elsas mode, en bok som jag tycker grymt mycket om faktiskt. vilket jag tror andra bloggar och mode intresserade människor också skulle tycka om.

Boken handlar om Elsa från Borås, som efter några månader i New York kommer hem till Sverige, flyttar till Stockholm, börjar jobba på caféet Foam och startar en modeblogg. Hon blir självklart kär i Sveriges hetaste och snyggaste designer Hugo Cronstedt och hennes blogg stiger snabbt på Bloggtoppen vilket ger henne fler och fler möjligheter i modevärlden. Till sin hjälp har Elsa Supergirl sina Superskills: att suga åt sig trender, memorera kändisoutfits och supercharmen som fäller allt och alla i hennes väg. Det är så förutsägbart som det kan bli och jag kan hela tiden förutspå nästa drag, nästa konflikt, nästa seger. Men samtidigt finns det ett driv och en vilja i Elsas mode, som gör att jag med glädje läser vidare. Det är en vilja att lyckas, en vilja att bli någon. Det är att ta sig vatten över huvudet men att ändå klara sig i slutändan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0