Var det rätt att döda Usama Bin Laden?

Jag tycker absolut att det var rätt av USA:s soldater att döda Usama Bin Laden, tänk på alla människor han dödat och skadat under de senaste 10 åren, det med World Trade Center t ex hur många döda han inte där? Jag får fortfarande klumpar i magen av att bara tänka på vad som hände world trade center och att komma därifrån är oacceptabelt. Visst, bara för att Usama Bin Laden är död betyder det inte att dem som dog kommer komma tillbaka men nu kan han inte döda andra familjer.

Om vi hade satt Usama Bin Laden i fängelset, vem säger att det kommer vara så mycket tryggare? Tänk om Al Qaida skulle komma för att rädda honom? Jag tror inte dem skulle misslyckas. Så jag tycker att det var rätt av Barack Obama att ge dem tillåtelse att döda Bin Laden men jag tycker att dem behöver göra något åt Al Qaida också, döda dem. Eftersom att Al Qaida har redan fått en ny efterträder som ska vara läkare och vem vet när han tänker slå till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0